Het is begonnen!

21 april 2019 - Sliema, Malta

Vrijdag;

Het is eindelijk begonnen. Na een jaar aan voorbereidingen treffen was het vrijdag dan echt zover. Ik vertrek naar Malta voor ruim drie maanden. Vrijdagochtend om 6.15u de wekker gezet, ik vond het namelijk wel fijn om gewoon royaal op tijd op het vliegveld te zijn. Voor ik het wist zat ik in de auto richting schiphol. Gelukkig niet in de file gestaan. Nadat ik mijn koffer had ingecheckt gingen we met het gezin nog even wat eten. Ineens stond Kelsey naast me om me uit te komen zwaaien. Dat had ik helemaal niet verwacht en was een beetje van mijn padje af. Na nog wat gekletst te hebben was het tijd om afscheid te nemen. Nou ik kan jullie vertellen dat was niet makkelijk. Het vliegtuig vertrok een half uur later dan gepland was maar dit is onderweg weer helemaal goed gekomen.

Eenmaal aangekomen had ik mijn koffer best snel en kon ik dus opzoek naar mijn taxi chauffeur. Ook hem had ik snel genoeg gevonden (Malta airport is niet zo groot haha). Ik was even vergeten dat hier het stuur links zit en ze dus ook links rijden, dus ik wilde ook aan de verkeerde kant instappen. Het eerste wat me opviel was dat het erg hard waaide en dat de wegen goed zijn. De taxichauffeur vertelde mij dat dit alleen in de stad waar het vliegveld ligt was. Hij had gelijk! Toen kwamen we aan bij het appartementencomplex, hier zou iemand mij op staan wachten. Er stond alleen nog niemand, na een paar telefoontjes kwam er snel genoeg iemand aangelopen. Op dat moment realiseerde ik me dat het echt begonnen is. De taxichauffeur vertelde me dat er geen winkels open zijn omdat het Goede Vrijdag was en de mensen hier veel waarde hechten aan hun religie. Dus kon er niks gekocht worden in de supermarkt. Gelukkig was er wel al contact geweest met twee italiaanse huisgenootjes en zij zouden voor ons koken. Hier hadden ze echt geen zin meer in dus zijn we naar een sushi restaurant gegaan om wat te eten (dit vond ik helemaal niet erg natuurlijk). Nadat we ons vol hadden gepropt met sushi vroegen ze of ik met ze mee opstap wilde gaan. In eerste instantie wilde ik niet maar ik dacht zo leer ik wel weer nieuwe mensen kennen! Het was een gezellige avond maar ik was zo moe dat ik om 1.00u terug naar het appartement ben gegaan.

Zaterdag;

Dit was de dag dat ik boodschappen kon gaan doen! Er ligt een grote supermarkt bij mij om de hoek, dus ik hoef niet zolang te sjouwen met spullen. Verder ben ik de omgeving een beetje gaan verkennen. Later op de avond nodigde een huisgenootje mij uit om mee te gaan naar een verjaardag. Ook hier kon ik geen nee op zeggen natuurlijk. Het was de verjaardag van een Duitse jongen, ik liep naar binnen en er zaten allemaal Aziatische mensen. Hier verblijven veel mensen van Aziatische afkomst om engels te leren. Op de verjaardag hebben we gebierpongd en never have I ever gespeeld en het voelde een beetje als thuis. Daarna zijn we naar Paceville vertrokken dit is het uitgaansgebied in de buurt. Ik kan jullie een ding vertellen en dat is dat Japanners goed kunnen feesten. We hebben door gefeest tot in de late uurtjes.

Zondag (eerste paasdag);

Vanochtend heb ik mezelf een eitje gekookt om toch een beetje het paasgevoel te krijgen. Vanmiddag nodigde een Japans huisgenootje me uit om met haar mee te eten en tegen eten zeg ik nooit nee. Verder heb ik er mijn rustdag van gemaakt. Vanavond ga ik met de mensen die ik gisteren heb leren kennen naar een soort van Beachclub het feest duurt tot 22.00u en dat is laat genoeg want morgen begint mijn stage en ik heb er super veel zin in!!

1. Karin:
    Veel succes Lisanne !! 🤓
  2. Vera:
    21 april 2019
    Super leuk om te lezen, ik ben jaloers.....!
    Dikke kus
  3. Niene:
    21 april 2019
    Wow wat een super weekend!! Een fijne start. Leuk om te lezen Lisanne! Heel veel succes morgen!
    Liefss
  4. Leanne:
    21 april 2019
    Wat leuk om te lezen, dat jij al zoveel ontdekt hebt en onderneemt. Succes voor morgen meid.
  5. Hennie:
    Woww Lisannne wat al een hele beleving daar in Malta
    Zo te lezen gaat dat wel goed komen.
    Heel veel succes op je stage 🙌👊
  6. Maud Giesendorf:
    21 april 2019
    Leuk om te lezen Lisanne! Succes met je eerste stage dag morgen!
  7. Vera van Ratingen:
    22 april 2019
    Heerlijk om te lezen Lisanne dat je toch al een beetje je draai gevonden hebt. Succes voor morgen en we blijven je volgen! Dikke kus😘
  8. Kim:
    23 april 2019
    Geweldig om te lezen Lisanne! Heel veel succes en een leerzame stage gewenst! Ik blijf lezen! 😘
  9. Robin:
    26 april 2019
    Lisanne! Wat super leuk dit, begin nu wel een beetje jaloers te worden op jou avonturen. Heel veel succes en geniet ervan!!! ❤️