Afgelopen anderhalve week

9 mei 2019 - Sliema, Malta

Gevoel;

Vorige week heb ik emotioneel een zware week gehad. Ik miste mijn familie en het besef dat ik hier echt helemaal alleen zit, dit kwam even hard aan. Toen ik veel familieleden had gezien en gesproken op de verjaardag van oma werd het me allemaal een beetje te veel! Na die dag ging het steeds beter en voel me alweer helemaal op mijn plek hier!

Stage;

Op stage ben ik er afgelopen week vooral achter gekomen dat Maltese ouders overbezorgd zijn! Een kindje had haar tandje door haar lip, heel erg vervelend natuurlijk. Maar om daar meteen de ambulance bij te betrekken is misschien wel een klein beetje overdreven. Toen we aankwamen was het kindje weer vrolijk verder aan het spelen. We hebben haar moeder maar even gekalmeerd.

Ook ben ik er achter gekomen hoe vervelend dronken mensen zijn! Een meneer kwam tijdens een vuurwerk festival naar de ambulance omdat hij 5 dagen geleden zijn voet had verstuikt! Wat?? Een drukverbandje aangelegd, ik rook dat meneer alcohol gedronken had en hij werd een beetje geirriteerd! Nog geen 5 minuten later begint er techt voor de ambulance een ruzie, waar meneer ook bij betrokken was. Snel genoeg was er politie die de boel een beetje deed sussen. Later op de avond komt deze meneer weer terug naar de ambulance om tegen de ambulance aan te duwen en iets naar ons als hulpverleners in het Maltees iets te roepen. Op den duur was hij zo vervelend dat de politie hem heeft mee genomen.

Kleine dingen die ik nog kwijt wil;

Hier in Malta vieren ze echt alles met vuurwerk! Vuurwerk wordt hier zelf gemaakt. Je moet een 5 jarige opleiding doen en dan mag je vuurwerk maken en afsteken.

Ik ben in de afgelopen anderhalve week (maar) 2 keer opstap geweest.

Ben nu twee keer flink verbrand. Een keer per dag smeren is dus niet genoeg!

1. Vera van Ratingen:
    9 mei 2019
    Fijn om te horen dat je je plekje weer gevonden hebt, mam zei al dat je het ff moeilijk had gehad. Volgende week komen ze je weer vervelen😂😂!!
    Groetjes en tot gauw, je ziet er goed uit, dikke kus, Vera.
  2. Hennie:
    Lieve Lisanne
    Soms valt het tegen en soms kun je de hele wereld aan
    Gemis en moeilijke ervaringen horen hierbij
    Je bent een sterke dame en Geeft je kracht om hiermee door te gaan
    Fijn om te lezen dat je zo goed word opgevangen na het heftige incident, een luisterend oor in het verre land is dan ook heel belangrijk
    Ook het feesten hoort erbij dat zorgt voor goede afleiding 😉
    Geniet ervan en doe vooral heel veel ervaring op

Dikke knoefel en kus 🥰💋 Hennie
  3. Leanne:
    9 mei 2019
    Wat leuk om te lezen dat jij het ene en andere weer mee gemaakt hebt op jouw stage!
    Wij zien elkaar gauw meid...
  4. Danielle Klijs:
    10 mei 2019
    Wat leuk om te lezen,
    Wat je allemaal mee maakt,en ontdekt 😘😘
  5. Maud Giesendorf:
    14 mei 2019
    Ha Lisanne,

Leuk om je avonturen mee te lezen! Geniet er nog lekker van en als je terug bent eten we snel weer sushi in de pauze ;-)
  6. Oma:
    14 mei 2019
    Hey lieve Lisanne,

Fijn dat het weer beter met je gaat!
    Wat leuk om dit zo te lezen, geniet er nog van. Kusjes💋